Az országban első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma az ezredforduló óta mindössze 2002–2006 között haladta meg az évi 200 ezret. A kereskedők arany korszakként élték meg azokat az éveket. A kereslet visszaesése a gazdasági válság felerősödésével 2009-ben következett be. Elemzők szerint belátható időn belül ha a 200 ezret nem is éri el az éves autóértékesítés, a piac képes lenne 100 ezer új jármű befogadására.
Bács-Kiskunban összesen 165 ezer személyautót tartottak nyilván 2011-ben. Az idős autók tulajdonosai egyre nehezebben tartják fent a járműveiket. Sokan a legolcsóbb alkatrészek cseréjét kérik a szerelőktől egy-egy javíttatás során. Tasi László márka független szervizzel rendelkező kecskeméti autószerelő mester azt mondja, hogy műszakilag jól karban tarthatóak az idősebb járművek is. – Sokan azért közlekednek öreg autókkal, mert nem telik fiatalabbra. Gyakran mondják, hogy minél olcsóbb alkatrészt szereljük be az elromlott helyére. Mi pedig felelősek vagyunk azért, hogy az anyagi igényeket figyelembe véve, korrekt munkát végeznünk. A közlekedés veszélyes üzem, csak biztonságosan vezethető megfelelően kijavított autót adhatunk ki a kezünkből. Javítottunk már oldtimer autót is, van olyan ügyfelünk, aki 30 éves Ladával állított be hozzánk. Nekem 400 ezer kilométert futott 21 éves Golf III.-as dízeles családi autóm van, melyet magam javítok. A mai napig megbízhatóan működik az autó – mondta Tasi László.
– A régi Ladákhoz még vannak elfogadható áron után gyártott alkatrészek – mondja Kiss Ernő kiskőrösi autószerelő mester, aki a szervize mellett alkatrészbolttal is rendelkezik. Vízpumpából 3-4 különböző gyártótól ajánlhatnak az ügyfeleknek. Az idős főleg 1990 után gyártott olyan nyugati autókhoz, amelyekben sok az elektronika viszont néha csak drágán lehet beszerezni az eredeti gyári alkatrészeket. Előfordul nem egyszer, hogy az autó elektronikai vezérlése mondja fel a szolgálatot, s ennek a cseréje nem tartozik a legolcsóbb javítások körébe. A cégvezető tapasztalata szerint a javítást megrendelők 5-10 százaléka ragaszkodik általában az eredeti gyári alkatrészekhez, míg a nagy többség az után gyártottakat kér a szervizüktől, írja a baon.hu.