Rotterdamból Moszkvába – egyetlen liter üzemanyaggal

Rotterdamból Moszkvába eljutni egyetlen liter üzemanyaggal lehetetlen vállalkozásnak tűnhet, pedig nem az. Számos egyetemista szerte Európából – köztük öt magyar diákcsapat – évről évre versenyre kel a Shell Eco-marathonon, hogy saját tervezésű és építésű autóval még nem ismert üzemanyag-hatékonysági technológiákat teszteljen. A verseny során üzemanyag-hatékonysági rekord született már számos hagyományos üzemanyag-kategóriában (például benzin, dízel, etanol és GTL), és olyan alternatív üzemanyagokkal is, mint a hidrogén vagy az elektromosság. 2012-ben a hollandiai Rotterdam változott néhány napra utcai versenypályává, ahol több mint negyven ezer néző láthatta személyesen az utcai futamokat. A tavalyi versenyen magyar rekord is született, hiszen a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata a mért eredmény szerint 2696 kilométert tett meg egyetlen liter üzemanyaggal.

Idén ismét több mint három ezer diák versenyzik majd Rotterdamban május 15. és 19. között, hogy felülmúlják tavalyi eredményüket. 24 országból 224 csapatot várnak, akik futurista “Prototípus” vagy “Városi Koncepció” kategóriában nevezhetnek. Az utóbbi csoportba olyan járművek indulnak, amelyek közelebb állnak a hagyományos városi járművekhez.

Kihívásokkal teli utcai futam

A múlt évben bevezetett helyszín Rotterdamban megmutatta, hogy az új technológiák hogyan működhetnek a városok útjain. Az új pálya olyan kihívások elé állította a diákokat, amelyek a verseny nehézségi szintjét évekre meghatározzák majd. Az útvonalon 90°-os kanyarok vannak, így a csapatoknak ügyes vezetőkre is nagy szükségük lesz. 2012-ben a diákok új stratégiával és gondos előkészületekkel gyorsan alkalmazkodtak az új kihívásokhoz, így minden elvárást felülmúló üzemanyag-hatékonysági rekordok születtek.

Rotterdam ideális vendéglátó és partner a versenyhez valamint a fórumhoz, ambiciózus ötletei, fenntartható energetikai megoldásai és a klímaváltozáshoz való alkalmazkodással kapcsolatos nemzetközileg elismert kezdeményezései miatt.

A teljes cikk itt olvasható.